Tuesday 5 June 2012

Artis Korea tercantik (20 Gambar)

Posted on 08:13 by din danny


Tidak dapat dinafikan lagi kebanyakkan drama dan muzik Korea semakin menjadi kegemaran remaja sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Salah satu penyebab mengapa remaja sekarang begitu tergila-gila dengan movie dan muzik Korea adalah kecantikan pelakonnya. Mari kita tengok beberapa artis tercantik Korea yang terkenal dengan kulit gebu, halus mulus, tubuh menawan dan bakat yang luar biasa.






Song Hye Gyo
Song Hye Gyo terkenal dengan lakonan drama Korea popular “Full House” , “Autumn in My Heart” dan “Endless Love”. Tengok gambarnya saja, sudah terbukti kecantikkan yang dia miliki.




Kim Tae Hee
Bukan hanya seorang selebriti yang berbakat, malah memiliki beberapa lakonan siri drama Korea yang popular seperti “Stairway to Heaven”, “Iris” dan “My Princess”.





Lee Da Hae
Dia terkenal hasil kejayaan lakonan dalam drama “Green Rose” dan “East of Eden.” Lee Da Hae sempat mengambil cuti dalam kareernya pada 2008 setelah meninggalkan “East of Eden” kerana masalah kesihatan. Pada 2011, dia kembali membintangi drama bersama Mickey Yoochun dari JYJ dalam siri “Goodbye Miss Ripley.”





Ha Ji Won
Ha Ji Won dikenali dengan perwatakan sederhana dan gayanya yang sedikit tomboy. Bukan hanya wajah cantik, Ha Ji Won juga salah satu selebriti top Korea kerana bakatnya. Dia boleh melakonkan semua genre film dari komedi, romantik, action, dan bahkan seram/hantu.

Ha Ji Won terkenal dengan lakonan drama “Secret Garden,” “Hwang Jini,” dan “Memories of Bali.” Projek terbarunya adalah film action “Sector 7.” Memang, Ha Ji Won mempunyai aura yang membuatkan dia menjadi perhatian umum.




Han Ga In
Han Ga In memiliki wajah paling manis di antara selebriti Korea. Dia mula terkenal di Korea sejak melakonkan watak Lee Mi Ok dalam drama “Super Rookie” bersama Eric Mun dari Sinhwa. Menikah dengan Yun Jung Hoon (“East of Eden”), Han Gan In akhir-akhir ini sedang cuti dari dunia hiburan Korea dan fokus kepada proyek CF (commercial film). Han Gan In turut bermain di drama Korea “The Moon That Embrace the Sun” pada 2012

No Response to "Artis Korea tercantik (20 Gambar)"

Leave A Reply

Followers