Monday 4 June 2012

Bila Kekasih Lama Datang Kembali, Apa Pendapat Anda?

Posted on 08:20 by din danny








Dulu, anda pernah berkenalan rapat dengan seseorang. Dia seorang kekasih yang baik, caring, dan pandai mengambil hati anda.
Tetapi disebabkan si dia ingin sambung study di oversea, perhubungan anda berdua terhenti di situ. Masing-masing membawa haluan sendiri. Dengan harapan, jika ada jodoh anda berdua akan berjumpa lagi.
Malangnya… Anda jenis yang tidak boleh keseorangan. Anda perlukan teman.
Selepas beberapa bulan, anda berkenalan pula dengan kekasih anda yang sekarang ini. Dia pun ok. Baik hati, peramah, dan juga pandai menjaga hati anda. Anda rasa happy dengannya.

(dipendekkan cerita…)
Kini, tiga tahun telah berlalu. Kekasih lama yang dulu sambung belajar di oversea telah pulang ke tanah air dan mencari anda semula.
Setiap hari dia akan call dan SMS tanyakan khabar. Pada waktu itu jugalah datang semula kenangan-kenangan manis di saat anda berdua bercinta masa dulu-dulu.
Anda rasa serba salah. Anda tidak tahu apakah yang patut anda lakukan.
Adakah anda patut melupakan kekasih lama ini, atau meninggalkan kekasih yang anda ada sekarang ini?
So wahai rakan-rakan dan pembaca Tentang Cinta, apakah yang akan anda lakukan jika anda berada dalam situasi yang sama seperti di atas?

2 Response to "Bila Kekasih Lama Datang Kembali, Apa Pendapat Anda?"

.
gravatar
Awinazqis Says....

kalau jodoh ngan kekasih baru teruskn perhubungn 2..tetapi jika jodoh sudah tertulis dgn kekasih lama w'pun sejta kali kita cakap xnak kita tetap akan bersamanya..redha n pasrahlh dgn segala ketentuan ilahi...DIA yg lebig mengetahuinya...

Leave A Reply

Followers