Monday 4 June 2012

Ciri-ciri Suami Takut Bini

Posted on 03:57 by din danny


Tidak semua suami dikurniakan wajah dan suara yang berkarisma dan penuh wibawa yang mampu menaklukan isterinya. Meski seorang suami dinobatkan sebagai pemimpin, tapi belum tentu dia mampu memimpin isterinya. Bahkan ada suami yang takut dengan isterinya. Adakah anda termasuk suami takut isteri?

Banyak faktor yang menyebabkan suami takut isteri. Daripada masalah kewangan sampai masalah sikap isteri yang terlalu emosional. Ingin tahu ciri suami takut isteri? Jom, lihat ciri-ciri suami takut isteri yang berikut:

1. Selalu menuruti permintaan isteri.

Jika ada suami yang selalu menuruti permintaan isteri, boleh jadi dia adalah suami takut isteri. Sikap penurut suami ini biasanya disebabkan kerana rasa takut kepada isteri. Takut isteri mengamuk atau melaporkan kepada pihak keluarganya kadang-kadang boleh membuat suami tunduk pada isteri.

2. Umur isteri lebih tua dari suami.

Biasanya mereka yang punya isteri lebih tua cenderung menjadi suami yang hormat dan tunduk pada isterinya. Akibatnya, rasa hormat dan tunduk tersebut mengarahkan si suami menjadi takut isteri.

3. Anak pertama perempuan.

Banyak orang yang mengatakan, kalau ada pasangan yang punya anak pertama perempuan itu ertinya suaminya adalah suami takut isteri. Meski tidak masuk akal, namun kebanyakan fakta membuktikan kalau perkara itu benar.

4. Gaji isteri lebih tinggi berbanding gaji suaminya.

Perempuan yang mempunyai pendapatan lebih tinggi biasanya lebih dominan, termasuk dalam hal rumah tangga. Merasa memiliki kuasa yang besar ke atas gajinya, isteri cenderung lebih mengawal urusan rumah tangga termasuk mengatur suami. Akibatnya, suami menjadi suami takut isteri.

5. Isteri penuntut dan cemburu.

Ciri suami takut isteri juga boleh dilihat dari sikap isterinya. Seorang isteri yang kuat cemburu dan suka menuntut boleh membuat suami takut isteri. Kebiasaan isteri yang selalu mengawal apa-apa aktiviti yang dilakukan suaminya jadi petanda kalau dia adalah suami takut isteri.

Bagaimana, adakah anda juga termasuk suami takut isteri? Lihat saja kelima ciri-ciri tersebut, jika memang kelima ciri-ciri tersebut ada pada diri anda, itu bermaksud anda adalah suami takut isteri.

No Response to "Ciri-ciri Suami Takut Bini"

Leave A Reply

Followers